Завдання та заходи » Створення пілотного єдиного реєстру прав власності на нерухомість
Створення пілотного єдиного реєстру прав власності на нерухомість

Огляд

Аналіз стану управління нерухомістю та землею і, як наслідок, створення ринку нерухомості усіма експертами однозначно визначає ключову проблему – роками відбувається фрагментарний розвиток на рівні окремих відомств і компонентів без найменшої орієнтації на синхронізацію інформації та подальшу інтеграцію в єдину прозору систему. На поточний момент існують шість різних реєстрів прав на земельну і неземельну нерухомість, які ведуть бюро технічної інвентаризації, Інформаційний центр Міністерства юстиції та Центр державного земельного кадастру спільно з райземуправліннями. Так, у реєстрі прав на землю не відображена інформація про наявність на ній будівель та споруд. І навпаки, в реєстрі прав власності на будівлі та споруди, який веде БТІ, не завжди чітко вказано, на якій земельній ділянці розташовано будівлю й споруду.

У таких умовах для органів управління територіями (місто, район) виникають практично непереборні труднощі у створенні повноцінного шару базової облікової інформації з територіальних ресурсів – так званий кадастрово-реєстраційний рівень. Крім територіального управління земресурсів (земельний кадастр), БТІ (облік нерухомості та операцій з нею згідно Тимчасового положення Міністерства юстиції № 157/6445 від 18.02.2002) у створенні базового кадастрово-реєстраційного рівня повинні брати участь управління комунального господарства (в частині комунальної власності) та інженерні підприємства (в частині інженерних мереж і споруд), а також значну частину облікових функцій несе управління містобудування та архітектури. Ці складнощі викликані такими причинами:

  • Відсутність централізованого управління процесами інформатизації саме в розрізі створення інтегрованої системи, орієнтованої на потреби території;
  • Недостатнє цільове фінансування на створення інтегрованої системи;
  • Відсутність на території єдиної регулярно оновлюваної базової картоснови, яка могла б задовольнити потреби всіх учасників;
  • Бажання організацій, які створили та вкладаються у реальні інформаційні системи, захистити свої комерційні інтереси;
  • Значна складність та вартість програмного забезпечення. Вартість систем повинна бути адекватна реальній віддачі від їхнього впровадження;
  • Непідготовленість кадрів організацій, які повинні брати участь у створенні компонентів інтегрованої системи.

Одним з напрямків діяльності Проекту USAID ЛІНК є надання відповідним органам влади та організаціям Криму технічної допомоги в синхронізації існуючих реєстрів прав на землю, будівлі, споруди та формування системної роботи над зазначеними вище проблемами. Внесені Верховною Радою України з 1 січня 2010 р. суттєві зміни до Земельного кодексу України (ст. 120) вимагають більш тісної ув’язки інформації про земельні ділянки і розташовані на них будівлі, споруди та слугують законодавчою основою для синхронізації реєстрів та формування повноцінного кадастру землі та нерухомості.

Проект USAID ЛІНК має намір здійснити кілька пілотних проектів з синхронізації баз даних реєстрів прав власності на землю і розташовані на ній будівлі та споруди, а також налагодження у рамках існуючого в Україні правового поля узгодженої системної роботи основних учасників процесу формування базового кадастрово-реєстраційного шару території – Центру державного земельного кадастру (ЦДЗК), БТІ та “Інформаційного центру” Мін’юсту, державної архітектурно-будівельної інспекції, територіального відділу архітектури та містобудування, управління комунальним майном та інженерних служб території.


  • USAID ЛІНК, Укрдержреєстр розпочали навчання другої групи службовців державної реєстрації

    12 грудня 2011, Ірпінь, Київська область — USAID ЛІНК і Державна реєстраційна служба України (Укрдержреєстр) розпочали другий п’ятиденний навчальний курс для другої групи близько 120 посадовців регіонального рівня з метою підготовки їх до роботи з Державним реєстром речових прав на нерухоме майно.


  • Службовці державної реєстрації почали готуватися до роботи з єдиним державним реєстром

    29 листопада 2011, Ірпінь, Київська область — USAID ЛІНК і Державна реєстраційна служба України (Укрдержреєстр) розпочали п’ятиденний навчальний курс для близько 120 посадовців регіонального рівня з метою підготовки їх до роботи з Державним реєстром речових прав на нерухоме майно.


  • USAID ЛІНК, Державна реєстраційна служба підписали Протокол про співробітництво

    19 жовтня 2011, Київ — USAID ЛІНК і Державна реєстраційна служба України підписали Протокол про співробітництво, “бажаючи об’єднати зусилля з метою формування в Україні єдиної системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та створення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно”.


  • римські урядовці підтримали прототип єдиного реєстру нерухомості, розробленого в рамках USAID ЛІНК

    7 липня 2010 — У Сімферополі високопосадовці кримського уряду підтвердили свою підтримку подальшої роботи USAID ЛІНК над пілотними проектами єдиного реєстру прав власності на землю та нерухоме майно.


  • ЛІНК та ILS презентували прототип реєстру нерухомості в Євпаторії

    17 червня 2010 — У Євпаторії, АРК, проект USAID ЛІНК та його партнер компанія ILS (International Land Systems) провели презентацію прототипу єдиного реєстру прав на нерухоме майно для Міністерства архітектури та будівельної політики та міських і районних архітекторів Криму.


  • LINC та ILS представили прототип реєстру нерухомості новопризначеному голові Рескомзему

    3 червня 2010  У Сімферополі проект ЛІНК та його партнер компанія ILS (International Land Systems) представили прототип єдиного реєстру прав на нерухоме майно новому голові Республіканського комітету із земельних ресурсів АРК Олександру Чабанову.


  • ЛІНК підпише протокол про реєстри нерухомості з Кримом

    19 травня 2010 – Під час зустрічі проекту USAID ЛІНК з Головою Верховної Ради АРК Володимиром Константиновим у Сімферополі сторони домовилися підписати протокол про наміри щодо співпраці у синхронізації наявних реєстрів земельних ділянок та іншого нерухомого майна в Криму та розробці пілотного містобудівного кадастру в трьох кримських районах.



  • 0


  • 0

  • Verkhovna Rada Extends the Land Sale Moratorium

    2009-12-22 - Completing two hearings within one day, the Verkhovna Rada adopted an act that, if signed by the President of Ukraine, will extend the moratorium on sale of agricultural land until Jan. 1, 2012, at the earliest.

    The act amends two sections in the Land Code's transitional provisions, which in their current wording provide that the moratorium will expire upon entry into force of two Laws of Ukraine: "On the Land Market" and "On the State Land Cadastre." Not canceling this condition, the amendment sets up the date until which the land sale ban will certainly stand. According to a land law expert with the USAID LINC project, this means that the moratorium may well survive its doomsday of Jan. 1, 2012 – if the said two laws are not adopted and put into force until that date.

    The bill was initiated by several members of the parliament's Communist faction on the pretext that it would help to prevent probable land-related abuses and acts of crime.


  • New Wording of a Land Code Section to Spur Synchronized Property Register Formation

    2009-12-15 - The new wording of Ukraine's Land Code Section 120, coming into force on Jan. 1, 2010, will speed up formation of a synchronized real estate title register, according to USAID LINC land law experts.

    The new wording of the section provides that a person acquiring ownership of a building will also automatically acquire ownership of the land plot or part of the land plot on which the building is located. The land's targeted purpose use in this case remains unchanged. However, the property seller, to have the deed notarized, must provide the cadastral number of the plot. The amendment necessitates setting up data exchange between Technical Inventory Bureaus ("BTI"), which keep records of titles to buildings and structures, and local offices of the State Land Cadastre Center, which are in charge of registering land plots and titles to them, thus encouraging formation of a synchronized property register, according to the experts.

Корисні посилання